Naročam se na e-novice

Najbolj prodajane
Zadnji izvodi

OKTAVIJA

  

Prevod: Jera Ivanc
Strani: 132
Format: 130 mm X 210 mm
Zbirka: ANTIKA
Vezava: Integralna vezava
Leto izdaje: 2012
ISBN: 978-961-278-044-9
25,00 €

Članska cena: 22,50 € Daj v košarico

Neznani avtor je v Oktaviji dramatiziral osrednje politične dogodke leta 62, o katerih poročajo tudi Tacit, Svetonij in Kasij Dion: Neronova ločitev od adoptivne sestre in žene Oktavije, poroka z nosečo ljubico Popejo Sabino, ljudski nemiri in izgon Oktavije. Primerjava z zgodovinskimi viri pokaže na nekaj nedoslednosti, ki pa se izkažejo za nujne dramaturške prijeme. A mnogo bolj od primerjanja dejstev je zanimiv prikaz oseb v primerjavi s pričakovanjem oziroma z zgodovinskimi viri.

Popeja Sabina, Tacit jo prikazuje kot motor vsega zla, ki hujska k umoru Agripine, k ločitvi od Oktavije ter njeni usmrtitvi in ima vse, razen poštenosti, je v Oktaviji prikazana v mehkejši luči in vzbuja celo sočutje; sploh v luči prihodnjih dogodkov — smrt moža in sina, smrt komaj rojene deklice in na koncu njena smrt, ko jo nosečo obrca Neron — ki jih delno napovedo sanje, te pa popolnoma napačno interpretira dojilja. K takšni sliki pripomore tudi simetrična struktura drame, ki ponuja vzporejanje tega prizora s prizorom Oktavija—dojilja, ki smo mu priča ob zori prvega dne; obe postaneta predvsem Neronovi žrtvi.

Podobno nepričakovan je tudi portret Agripine, kot izzveni v zadnjih verzih njenega monologa, v katerem je sicer prikazana kot maščevalna in morilska ženska. Njena dikcija sprva spominja na dikcijo Senekovih likov Medeje in Klitajmnestre, ki ju pred dejanjem umora razdvajajo čustva, na eni strani bes, na drugi ljubezen. A samozaničevanje, s katerim zaključi Agripinin monolog avtor Oktavije, ni značilno za nobenega od modelov in poskrbi za zanimiv dramaturški obrat: maščevalna Furija z baklo v rokah, ki se dvigne iz Tartara, se vanj vrne kot skrušena, pomilovanja vredna mati.

Prevod in spremna beseda: Jera Ivanc.

Izvedba projekta je sofinancirana s strani Evropske komisije.